przemówienie
napisane 11.05.2023
Tekst ten został napisany przez Odrabiarkę w wersji 1.0. Aktualnie pisze prace jeszcze lepsze i dłuższe. Sprawdź sam.
Zastosowanie marketingu sensorycznego w logistyce
Szanowni Państwo,
Dziś chciałbym poruszyć temat związany z jednym z najważniejszych aspektów biznesu - logistyką. Często uważana za bardziej techniczną niż kreatywną, logistyka wymaga jednak od nas, przedsiębiorców, stałego dążenia do ulepszania i ulepszania procesów, tak aby spełniać wymagania rynku oraz wzbudzać zaufanie u naszych klientów.
Jedną z największych przeszkód w logistyce jest utrudnienie w zaspokajaniu potrzeb klientów. Jak więc poprawić tę sytuację? Odpowiedzią może być zastosowanie marketingu sensorycznego.
Marketing sensoryczny opiera się na wykorzystaniu wszystkich zmysłów klienta w celu wzbudzenia pozytywnych emocji związanych z produktem lub usługą, tym samym przyciągając do nas nowych klientów i zachęcając wcześniej pozyskanych do powrotu.
Jak można zastosować tę koncepcję w logistyce? Przykładem może być wykorzystanie zapachu w celu wzmocnienia wrażenia związanych z marką produktów przesyłanych do klienta. Skoncentrujmy się na branży kosmetycznej - gdy nasz klient otrzyma przesyłkę z nowym kosmetykiem, zapach produktu, który wyczuje już na etapie otwarcia opakowania, może wzmocnić jego wrażenia związane z nową marką i pozytywnie wpłynąć na jego następne zakupy.
Innym sposobem wykorzystania marketingu sensorycznego w logistyk jest wykorzystanie kolorów w sposób, który podejmuje próbę wprowadzenia do procesów logistycznych "easy recognition" - łatwej identyfikacji i rozpoznania przez klienta, co przekłada się na wrażenie profesjonalizmu i łatwości w kontakcie z firmą.
Wnioskiem jest to, że skuteczne wykorzystanie marketingu sensorycznego może zwiększyć lojalność klienta poprzez ulepszanie wrażeń związanych z marką produktów oraz usług i w konsekwencji, budowanie długotrwałych relacji. Dzięki temu, że logistyka łączy naszą firmę z klientami, aplikacja tej strategii jest jednym z najważniejszych aspektów, które powinniśmy zastosować aby wzmocnić naszą pozycję na rynku.
Dziękuję Państwu za uwagę.